En fredag i sthlm!

Fredag var det som sagt utbildning/kurs i Sthlm. Med en härlig känsla i kroppen av att denna fina morgon få göra ett besök i storstaden, känna lite puls, entrar jag tåget 6.22. Väl framme tar det det inte lång tid innan den där härliga känslan övergår till nervositet, vart fan ska jag? tar upp Iphonen men får ingen klarhet åt vilket håll jag ska gå. Ut i sthlm morgonruch bland allt folk som VERKLIGEN verkar veta vart de ska! Efter många om och men får jag tillsut kläm på det och kommer fram till huvudkontoret.

Visar sig att utbildningen är på Norska, alltså jag är inge vidare på datorer och data program i vanliga fall och att sen gå en kurs som hålls på Norska, kände jag verkligen gjorde saken lättare!

Överlevde dagen och skyndade mig till stationen för att orientera mig rätt bland alla spår.. VAD HÄNDER DÅ? Spåret mitt tåg ska gå ifrån är blockerat av ett annat, så 10 minuter innan avgång har jag fortfarande ingen aning om vart jag ska vara?! Behöll lugnet och kom iallafall på rätt tåg hem, delade tågresan hem men en illaluktande, öldrickande ..... som lyssnade på arabmusik.. ingen sovstund där inte!

Väl hemma, i min egen soffa med poppcorn, idol och min älskade sambo kände jag att Skövde är rätt bra ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0