Fullfart

Jobb, jobb,jobb. Även om jag jobbar långa dagar så fullkomligt älskar jag mitt jobb!

Bra kollegor, varierande arbetsuppgifter och fullt av utmaningar. Visst kan det kännas ohanterbart ibland, men allt löser sig ju alltid på ett eller annat sätt. Dessutom får jag träffa massa härliga människor. Idag träffade jag en kandidat som blev förvånad över att jag var så ung men påpekade efter intervjun att jag verkade så bekväm i min roll. Det värmer liksom, det är ju ändå relationer man skapar och förtroende man måste inge vid rekrytering.

Dagens tips från coachen:

(ganska självklart men tydligen inte alla som fattar ändå)

1. Ha ett tydligt CV. Kvalite framför kvantitet! Be om hjälp om det är svårt.

2. Sluta vara rädd för att prata gott om dig själv. Sälj in dig själv med ödmjukhet!

3. Referenser är A&O! Har du en bra referens kan du komma hur långt som helst, gör alltid ett bra jobb! Hur tråkigt eller monotont ditt arbete än är, du kommer inte vidare om du inte ger toppen intryck ändå. Så för din egen karriär och vidareutveckling, ge gärnet i alla lägen!

 

 

Vad har jag hunnit med mer idag då? Jo ett pass crossfit på gymmet. Var lite feg med vikterna men gick som tur var svettig därifrån. Hemma väntade fiskgryta med pressad potatis. Har jag inte en underbar Sambo eller vad?

Nu blir det tv och soffläge!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0